TESTAMENTUL POLITIC AL MAREªALULUI ION ANTONESCU
:: Mai mult... :: Discuþii libere
Pagina 1 din 1
TESTAMENTUL POLITIC AL MAREªALULUI ION ANTONESCU
TESTAMENTUL POLITIC AL MAREªALULUI ION ANTONESCU
(Capitolul I din cartea cu CopyLIBER: INDUSMANITII AU ACELASI CREZ. TESTAMENTELE POLITICE ALE LUI ION ANTONESCU SI CORNELIU ZELEA CODREANU)
Români, fraþi dragi ºi încercaþi,
Cugete risipite, vetre stinse ºi trãdate,
Români smulºi din glia sfinþitã
cu sudoarea muncii strãmoºeºti,
Vouã, vã închin toatã durerea ºi toatã nãdejdea mea.
De douã zeci de veacuri stãm înfipþi ºi neclintiþi în stâncile Carpaþilor, dupã cum de douã zeci de veacuri stã Traian înfipt ºi neclintit în stânca Romei.
Ca ºi columna lui Traian suntem unde am fost ºi ramânem unde suntem. Istoria noastrã oferã un spectacol unic: am pãstrat intacte trãsãturile caracteristice ale rasei latine. Acelaºi lucru se întâmplã ºi cu graiul nostru, care este unul ºi acelaºi din Maramureº ºi pânã la Timoc…ªi veºnic am rãmas hotar ºi temelie de civilizaþie în contra tuturor dãrâmãtorilor ºi a tuturor cotropitorilor.
Aceasta a fost legea noastrã. De aici vine mândria noastrã tãcutã, în faþa cotropirii ca ºi în faþa prieteniei. N-am rãspuns la sãlbãticie cu violenþã. N-am urât niciodatã. N-am privit cu trufie închipuitã ºi gãlãgioasã în jurul nostru ca sã ne ascundem slãbiciunile.
Învingãtori, nu am lovit în învinºi. Viaþa, drepturile ºi bunurile învinsului au fost de noi totdeauna respectate. Omul a fost pentru noi om, chiar când am suferit de ura ºi de apãsarea lui.
De aceea nu ne-am înnecat durerea în mândrie, iar din revoltã ne-am fãcut noi temelii de viaþã. N-am atacat niciodatã pe nimeni.
Poporul românesc n-a lovit niciodatã prin spate ºi nu ºi-a dezlãnþuit niciodatã cuvântul sau fapta fãrã mãsurã.
Poporul românesc n-a cotropit niciodatã un pãmânt strãin ºi n-a atins nici o brazdã fãrã drept ºi fãrã luptã. Pentru el, cuvântul a fost totdeauna sfinþit. ªi el a ºtiut rãspunde de veacuri la prietenie, cu frãþietate ºi la înþelegere, cu recunoºtinþã.
Din cauza influenþelor politicianismului, a ignorãrii pericolului ºi a nepãsãrii care caracterizeazã naþia, minoritarii au pãtruns în tot aparatul statului ºi au reuºit sã se infiltreze, în cantitate considerabilã, pe treptele cele mai înalte ale conducerii. De aici, fãrã sã o arate ºi lucrând ca niºte adevãrate termite, cu metodã ºi întotdeauna perfid, sapã necontenit la temelia statului [1].
[1]. Este una dintre cele mai periculoase cauze, fiindcã este invizibilã ºi nepipãibilã, a dezorganizãrii, a haosului ºi a regimului în care ne sbatem. Fiindcã, de pildã, cum putem sã ne explicãm faptul evident cã instituþii ca Poºta, Cãile Ferate, Finanþele, care înainte constituiau nu numai fala noastrã, dar serveau de multe ori drept exemplu þãrilor cu alt trecut ºi cu altã vechime, astãzi sunt în halul în care sunt. Au pierdut Românii, toþi Românii, dintr-o datã calitãþile de care au dat dovadã când erau apreciaþi pe baza rezultatelor ºi acþiunilor lor, ca buni organizatori, patrioþi, energici, cinstiþi, pricepuþi, devotaþi serviciului etc. etc.?Este cu putinþã aceasta? Desigur cã nu.
Cercetând însã structura organismului nostru de stat ºi meditând profund asupra lui gãsim deslegarea enigmei. Intr-o documentatã lucrare întocmitã la Marele Stat Major, se poate vedea cât de mare este cangrena care roade organismul nostru în aceastã privinþã. Sunt instituþii ºi regiuni în care ne-am transformat, în ceea ce priveºte aparatul conducãtor, din majoritari în minoritari.
Este cea mai bunã armã pe care am dat-o pentru Geneva în mâna Ungurilor, fiindcã am fãcut noi înºine dovada sau cã nu suntem majoritari sau cã nu suntem, sub raportul culturii ºi pregãtirii, în mãsurã sã administrãm ceea ce am pretins cã ni se cuvine.
Aºa se face cã, în loc ca reformele sociale sã însemne începutul unei ere a renaºterii naþionale, ele au fost folosite de guverne ºi partide numai pentru a crea o pãturã superioarã artificialã.
Patriotul, omul elitei ºi al cinstei, a fost înlocuit în viaþa publicã prin demagogi superficiali ºi înºelãtori. Ne-am frânt puterea, ne-am slãbit cugetul ºi ne-am sleit minþile în lupte fratricide pentru ideologii, în desbinãri stupide, în bârfeli odioase, în vrajbe dureroase ºi în apucãturi neomenoase. De aceea, ºtiu cã tu, sãtean trudit n-ai plug ºi n-ai haine; cã fierul plugului e scump pentru punga ta goalã ºi bumbacul nu-þi ajunge ca sã-þi îmbraci copiii, cã pãmântul þi-a rodit puþin ºi gurile casei tale sunt multe.
ªtiu cã tu meºteºugar chinuit nu-þi poþi îndestula nevoile cu greul muncii tale; cã râvneºti sã nu-þi mai vezi copiii ofiliþi ºi sãþi vezi fruntea despovãratã de griji ºi sãrãcie. ªtiu cã tu, bogatule, eºti turburat fiindcã ai voi pace ºi liniºte, pentru ca sã ai siguranþa bunurilor tale ºi mulþumirea averii pentru urmaºii tãi [2].
[2]. Cãci, sã ºtii bogatule cã averea ta ne e scumpã – dacã este curatã – fiindcã e a þãrii; cã lucrurile casei tale, pe care alþii nu le au, ne încredinþeazã cã din propria ta conºtiinþã ºi înþelegere ne vei ajuta sã facem din bucuria ta, bucuria altora.
ªi tu, cãrturarule, care ai tãcut ieri ºi taci ºi astãzi, ºtiu cã aºtepþi ceasul când Þara sã-þi cinsteascã mintea, Neamul sã-þi preþuiascã sufletul ºi Statul sã-ºi întemeieze soarta pe rostul tãu de cârmaci al cugetelor ºi sã nu te umileascã izgonindu-te de la luptã sau trudindu-þi vieaþa în umilirea sãrãciei.
Greutãþile în care se sbate neamul sunt mari ºi încurcate. Neamul Românesc – popor de muncã ºi nu parazitar – vrea înnoire, vrea libertate ºi vrea sã-ºi trãiascã adevãratul Naþionalism, prãvãlind pe toþi cei care – conºtient sau inconºtient – îi împiedicã drumul viitorului.
Puterea unui Neam faþã de el însuºi ºi prezenþa unui Neam în lume ºi în Istorie se dovedeºte prin unitatea cu care, în ceasurile de încercare ºtie sã-ºi afirme cugetul ºi voinþa nestrãmutatã.
În România trebuie sã trãiascã ºi sã fie puºi în valoare mai întâi Românii; ceilalþi, dacã rãmân locuri libere, vin dupã ei. Împotriva tuturor piedicilor ºi intrigilor duºmane, a clevetirilor ºi ameninþãrilor nemernice, trebuie sã ducem Þara în matca viitorului, în val de veac, ca sã-i asigurãm drepturile nepieritoare.
Revoluþiile naþionale nu sunt acte de violenþã, revolte, ci idei în marº. Toate adevãratele revoluþii naþionale s-au întemeiat prin zidiri ºi nu prin prãbuºiri. Ele au folosit toate rezervele naþiunii ºi au întrebuinþat toate generaþiile, respectând instituþiile fundamentale ale vieþii ºi ale scopurilor omului.
De aceea, vã chem pe toþi, din toate generaþiile ºi din toate clasele, ca sã înfãptuim marea chemare a istoriei noastre.
Chem pe toþi Românii fãrã nici o deosebire de profesiune, pentru cã expresia voinþei naþionale nu se poate opri în faþa hainei sau rostului profesional de vieaþã. Daþi Patriei tot ce este mai bun în voi. Fiindcã azi se toarce sub ochii voºtri soarta de veacuri a lumii. ªi la împlinirea ei fiecare trebuie sã vã simþiþi chemarea.
Ne trebuie împãcarea generaþiilor, respectul trecutului, cinstirea a tot ce e bun ºi nepãtat în Neamul Românesc, pentru ca sã ne meritãm moºtenirea strãmoºilor ºi slava urmaºilor. Ne trebuie respectul vieþii ºi al averii, temeliile Neamurilor ºi ale Civilizaþiilor, nu pentru a le lãsa sã trãiascã desfrânat ºi în afarã de interesul naþional ºi social, ci pentru a le supune toate – din libera lor pornire – marilor comandamente naþionale.
Un neam nu poate sã-ºi þinã în mâini lanþul eternitãþii naþionale, decât dacã ºtie sã cinsteascã, verigã cu verigã, tot ce e al lui. România pe care voim sã o fãurim va fi un Stat întemeiat pe primatul românesc în toate domeniile ºi se va întemeia pe structura noastrã agrarã ºi þãrãneascã. Naþionalul ºi Socialul vor fi pietrele de temelie.
La temelia Statului vor sta întotdeauna muncitorul agricol de la þarã ºi muncitorul de la oraºe – funcþionarul ºi lucrãtorul. Acesta este drumul viitorului, la care chem tot ce e curat, întreg, nepãtat, neobosit, pe întregul cuprins al Þãrii.
Pentru a ajunge la aceastã înfãptuire viitoare, se cer acum: ordine, disciplinã ºi muncã. Pe plan social, la temelia Statului stã familia [3].
[3] Familia româneascã, cheia de boltã a rezistenþei ºi a prosperitãþii neamului nostru. Iar la temelia familiei, vã cer sã fiþi voi femei române de pretutindeni. Cãci numai în familie puteþi cuprinde taina adâncã a vieþii; ºi numai prin familie puteþi fi înconjurate de adevãrata dragoste ºi respectul ce vi se cuvine.Cel mai preþios dar pe care Dumnezeu îl aduce Neamului este copilul. Darurile Cerului, trebuie cinstite cu mare îngrijire. Oricum va fi: bogat sau sãrac, frumos sau urât, îngrijit sau pãrãsit, dotat sau nedotat, paºii lui trebui îndreptaþi pe acelaºi drum – lupta continuã cãtre cinste.Sã fie cinstit în toate. Din cinste se naºte: munca, bunacuviinþã, dragostea, cumpãtarea, voioºia, seninãtatea, bunãtatea, jertfa ºi chiar eroismul. Sufletul unui copil este cea mai plãpândã alcãtuire, în care impresiile capãtã ecouri uriaºe, ce se transformã în înclinãri pentru o viaþã întreagã.
Sã-i deprindeþi sã creadã în Dumnezeu ºi Biserica Lui. Sã se închine cu tãria cu care Biserica era iubitã de strãmoºii noºtri. Sã se deprindã sã-ºi apropie sufletul de Dumnezeu ºi sã-i feriþi de trufia deºtertãciunilor. Sã le spuneþi cã Neamul Românesc, în înþelesul nesfârºit al generaþiilor, cuprinde toate sufletele morþilor ºi mormintele strãmoºilor. Cã aceste morminte trebuie cinstite. Prin cultul morþilor vor avea totdeauna sprijinul sufletelor care s-au jertfit pentru neam.
Tot prin cultul morþilor ºi mormintelor strãmoºilor îi veþi face sã iubeascã pãmântul Þãrii. Sã le ºoptiþi zilnic cã prin ecoul ºi îndemnul care vine din morminte, a trãit ºi trãieºte neamul acesta.
Cunoscând orice limbi strãine sã iubeascã un singur grai, acela al strãmoºilor noºtri. Adâncul firii româneºti nu poate fi cuprins decât prin graiul românesc. Sã-l cinsteascã, sã-l pãstreze ºi sã-l lase moºtenire nepãtatã.
Sã-i creºteþi luptãtori, dar sã-i deprindeþi sã fie blânzi. Blândeþea este o podoabã unicã a sufletului românesc. Blândeþea, oriunde vor gãsi germeni de viaþã. Sã le îndreptaþi zilnic mâna sã ajute pe cel în nevoie. Sã le rãspundeþi totdeauna ºi la toate întrebãrile. Sã le cetiþi ºi sã ceteascã. Astfel îi veþi deprinde sã aibã pasiunea de a se cultiva. ªi mai ales, învãþaþi-i sã munceascã. Munca sã o iubeascã ºi sã o respecte, pentru cã totdeauna înnobileazã. Faceþi-i sã înþeleagã cât de greu trece vieaþa fãrã muncã. E groaznic sã te simþi trãind ceas cu ceas ºi sã nu foloseºti nimãnui.
Iar faþã de copii, cãsãtoria voastrã sã fie o tainã. Sã nu lãsaþi niciodatã ca vãlul sã fie rupt de asprimea unor cuvinte sau fapte nesocotite. Certurile dintre pãrinþi aruncã nesfârºitã uscãciune în sufletele lor crude.
Neînþelegerile voastre, pãstraþi-le ºi feriþi-le de ochii ºi urechile lor. În alt fel le pustiiþi sufletul pentru totdeauna. Gândiþi-vã ºi înþelegeþi cã nu puteþi fi înlocuite ºi cã nimeni nu ar putea face nimic din toate acestea în locul vostru.
Pe plan spiritual credinþa [4].
[4] Nu existã putere în lume care sã poatã opri biruinþa lui Dumnezeu ºi a celor care au crezut ºi cred în El.
Statul viitor va fi un Stat de disciplinã, de ordine ºi de acþiune creatoare. Tineretul va fi educat în duhul de jertfã naþionalã ºi de idealism creºtin pentru care s-au trudit ºi s-au jertfit, veac de veac, Voievozii, vitejii ºi martirii noºtri.
Þãrãnimea va fi îndrumatã spre o viaþã nouã, Statul organizând producþia agricolã, dând unelte ºi maºini þãranului, creând o industrie alimentarã ºi transformând ordinea sanitarã atât de înapoiatã a satelor noastre.
Muncitorimea va fi ridicatã prin sporirea producþiei ºi prin crearea de mari lucrãri publice, cãi de comunicaþie, canale ºi irigaþii.
Funcþionarii vor fi întrebuinþaþi în aceastã mare acþiune a Statului ºi li se va deschide drumul spre întreprinderile private, pentru a asigura tuturor salarii demne de munca ºi rolul fiecãruia.
Cãrturarii ºi slujitorii Bisericii vor avea în acest Stat rolulcare li se cuvine despicãtorilor de drumuri ºi ziditorilor de suflete. Singura politicã pe care trebuie sã o faceþi este aceea a iubirii de Neam ºi a apãrãrii drepturilor lui sfinte prin muncã, prin cinste, prin blândeþe, prin conºtiinþã ºi, mai ales, prin exemplul vostru în toate ºi faþã de toþi. Am pornit de la icoane ºi altare, sã ne întoarcem la ele [5].
[5] Biserica lui Cristos nu înseamnã numai ziduri, icoane, coruri, lumânãri, clopote, slujbe. Ea este dragoste, jertfã, milostenie, trudã, curãþenie sufleteascã. Oriunde trãieºte un suflet curat, acolo este un altar al dumnezeirii.
Fii om, fii drept, ºi recunoaºte cã deasupra ambiþiilor ºi intrigilor ºi urilor este Patria, este veºnicia Neamului; ºi cã acolo trebuie sã ne întâlnim totdeauna, chiar dacã nu ne înþelegem de fiecare datã. Sã ne unim în muncã ºi în frãþie, în gândire ºi în simþire, în dreptate ºi în lege, în disciplinã ºi în cumpãtare, în ordine ºi în credinþã, pentru ca prin muncã sã ne întãrim, sã prosperãm ºi sã fim gata pentru orice ceas, fiindcã numai aºa vom spori stima prietenilor ºi grija duºmanilor.
Trebuie sã redãm muncitorului puterea producþiei, ca sã putem ajunge la ieftinãtatea vieþii; trebuie sã dãm þãranului liniºtea ogorului, ca sã poatã munci; trebuie sã dãm orãºeanului siguranþa vieþii ºi a ordinei, cãrturarului puterea gândului.
Întreaga Þarã trebuie sã pãºeascã la muncã ºi la ordine.
Pe deasupra tuturor frãmântãrilor ºi peste toate neînþelegerile, avem datoria faþã de strãmoºi ºi faþã de urmaºi sã ne pregãtim Statul ºi Neamul pentru apãrarea drepturilor lui veºnice.
Prindeþi voiniceºte de umeri pe toþi fraþii noºtri [6] de pe întreg cuprinsul românesc, scuturaþi conºtiinþele de toate îndoielile ºi de toate laºitãþile trecutului, sfãrâmaþi ambiþiile deºarte ºi, sub imboldul vostru ºi sub exemplul vostru, uniþi pe toþi1 într-un singur gând, într-o singurã simþire, într-o singurã voinþã, cãtre un singur þel: izbânda României.
[6] Toþi Românii hotãrâþi, toþi Românii cinstiþi, toþi Românii sârguincioºi, toþiRomânii întregi.
Astfel, legea credinþei, legea dreptãþii, legea disciplinei, legea muncii, legea educaþiei severe, legea tãcerii, legea solidaritãþii naþionale ºi a sprijinului reciproc ºi legea onoarei, vor fi legile de temelie ale Statului de mâine. Trebuie cinste, trebuie dreptate ºi justiþie.
Române! Mulþumirea ta ºi a familiei tale împovãrate va veni prin înfrãþirea tuturor, prin munca noastrã laolaltã, prin înþelegere ºi ascultare ºi nu pe cãile urii sau ale prãbuºirii altuia. Fiindcã munca ºi credinþa înalþã, pe când invidia ºi ura surpã.
Fiþi creºtini, fiþi oameni, fiþi Români întregi. Luaþi aminte cã aceea ce a prãbuºit pe alþii, a fost goana dupã bunuri ºi interese prea pãmânteºti.
Nu uitaþi cã aceea ce a dãrâmat aºezãri ºi Tronuri, a fost mânuirea oarbã ºi sângeroasã a trufiei, a rãzbunãrii ºi a violenþei.
Dãltuiþi în cugetele voastre piatra de întemeiere nouã a Neamului. Nu vã risipiþi sbuciumul în fapte mãrunte, în clocotiri învrãjbitoare ºi în rãzboiri sterpe. Acestea vã scoboarã ºi amuþesc poruncile morþilor voºtri.
Neamul acesta trebuie ridicat, întãrit, îndreptat. N-avem nici un minut de pierdut în aceastã privinþã. Un regim nou de viaþã curatã, un regim de viaþã armonioasã ºi frãþeascã între conducãtori ºi conduºi [7]; un regim de viaþã plinã de ideal, de cuget curat ºi de forþe creatoare: este o muncã grea, neînchipuit de grea, care cere gândire, organizare, metodã, ordine, disciplinã, neslãbitã voinþã ºi dârzenie.
[7] În acest sens, orice ºef trebuie sã se poarte cu subalternii sãi cu omenie. Acest sentiment nu poate ºi nu trebuie sã lipseascã nici chiar în Armatã, unde disciplina comportã oarecare rigiditate.Sentimentele sufleteºti de omenie faþã de subaltern aduc din partea acestuia dragoste de muncã, încredere în ºefi, în vigoarea moralã în toate acþiunile lui bune, mândria respectului ce i se dã, personalitate. De aceea, în serviciul zilnic, în discuþiunile ocazionale, în viaþa socialã ºi în greºelile ce eventual se fac, ºeful este dator sã-ºi trateze subalternii în cadrul legilor, însã urban ºi civilizat – nu se admit douã atitudini: una de platitudini în sus ºi alta de brutalitate în jos.Iar când e vorba de a cumpãni dreptatea, sã aibã în vedere cã aceasta se dã dupã legiuiri scrise, dar se dã ºi dupã comandamente de ordin moral ºi sufletesc ºi cã nu se poate admite ca cineva sã aibe dreptate ºi sã nu i se dea.
Altfel, subordonaþii nu vor voi sã aibã iniþiativã, iar a avea iniþiativã înseamnã a avea curajul rãspunderii ºi încredere cã riscurile vor fi dominate de rezultate.
În cadrul legilor, iniþiativa cea mai largã trebuie sã anime pe toþi cei câþi fac parte dintr-o instituþie civilã sau militarã. Ceea ce trebuie însã sã se þinã în seamã în exercitarea iniþiativei este corectitudinea: corectitudine în interpretarea legilor, corectitudine în aplicarea lor.
Dacã o faceþi cinstit, dacã nu umblaþi dupã foloase personale sau de castã, dacã nu vã uitaþi cu ochi rãzbunãtori în trecut, dacã întindem o mânã frãþeascã tuturor cari sunt în stare sã punã sufletul, priceperea, cinstea, munca ºi patriotismul lor în slujba Patriei, dacã lãsãm ambiþiile ºi pãstrãm proporþiile, vom reuºi.
Nu oricine e pregãtit pentru aceastã împlinire, ci numai acei care n-au mâinile pãtate de sânge, de averea Statului sau de fapte murdare.
Toþi pot însã s-o ajute, pentru cã este Casa Neamului la care toþi au datoria sã zideascã. Familia, ªcoala, Biserica, Justiþia, bogãþiile pãmântului nostru ºi toatã aºezarea Statului, trebuie reîntemeiate, înrãdãcinate de-a-pururi în duhul ºi rostul nostru de viaþã româneascã.
Sãteanul aºteaptã ridicarea, muncitorul vrea mulþumire, ostaºul vrea onoare, orãºanul vrea siguranþã. Nu putem întemeia nimic dãinuitor dacã nu respectãm legile omeniei ºi ale vieþii.
Viaþa omului, cinstirea avutului, respectarea muncii ºi casei altuia sunt valori pe care veacuri de civilizaþie le-au împietrit în fiinþa popoarelor, iar când acestea s-au dãrâmat în datinile unui Neam, Neamul s-a stins.
Un popor care nu respectã trecutul ºi datina creºtineascã, un popor care îºi pierde credinþa, un popor care nu cultivã iubirea pentru morþii sãi, este un popor condamnat [8].
[8] Cãci, de la antici ºi pânã astãzi, nu rãzbat în veºnicie decât popoarele care au cultul eroilor ºi al mormintelor.Eroii ºi martirii sunt pentru un neam ceea ce sunt profeþii pentru religie ºi sfinþii pentru Bisericã. Ei sunt verigile prin care se leagã lanþul veºniciei naþionale…Ca magii, cãrora singuri le-a dãruit Domnul taina drumurilor de luminã, aceºti despicãtori de poteci noi îºi duc harul pentru împliniri de taine.Cu cât un neam îºi poate împodobi mai mult istoria cu apariþiile acestea neobiºnuite, cu atât el e mai glorios ºi mai mare ; ºi cu cât un neam este mai sterp în înþelegerea ºi în crearea eroilor ºi a martirilor, cu atât prezenþa lui în Istorie este mai mãruntã ºi mai trecãtoare. De aceea, popoarele trebuie sã aibã o adevãratã religie închinatã oamenilor predestinaþi, eroilor ºi martirilor.
Trebuie deci sã reluãm firul întrerupt ºi sã cãlcãm pe drumul pe care au cãlcat strãmoºii noºtri [9].
[9] Adicã Neamul Românesc trebuie sã se întoarcã la izvoarele lui; fapta lui sã oglindeascã toate virtuþile strãmoºeºti.
Crucea ºi Stindardul, Ogorul ºi Patria, Onoarea ºi Virtutea, Înfrãþirea ºi Iubirea, Legea ºi Omenia sã fie þelul nostru de acum înainte, fiindcã el a fost, veac de veac, este ºi va rãmâne crezul adevãraþilor Români.
De acum înainte seriozitatea va lua locul uºurinþei, vrednicul va da la o parte pe nevrednic, onestitatea va zdrobi tâlhãria, caracterul va înfrânge pe viclean ºi-l va împiedica sã mai strãbatã, prin intrigã ºi linguºire, prin minciunã ºi perfidie, prin înrudire ºi prin ticãloºie, cãtre vârfurile de comandã pe care au pus stãpânire acei care au dus Þara ºi instituþiile ei acolo unde ºtim, simþim ºi suferim cã sunt.
Trândãvia, interesul personal, intriga, necinstea, minciuna, trãdarea, linguºirea, lipsa de merit ºi de caracter, ameninþarea ºi ura – acestea le urâþi cu toþii – o ºtiu – ºi eu le urãsc cel dintâiu.
Munca, adevãrul, dreptatea, cinstea, caracterul, onoarea, loialitatea, meritul ºi ridicarea prin competenþã ºi disciplinã, respectul faþã de toate aceste temeiuri de viaþã, iatã ce aþi voit, iatã ce trebuie sã întemeiem în noul Stat.
Opera aceasta grea nu o vom duce la bun sfârºit decât dacã este o unire desãvârºitã între noi, unire care sã porneascã din sufletele ºi din minþile noastre ºi care sã se traducã în acþiune [10].
[10] Nu uitaþi cã statul Naþional înseamnã topirea tuturor credinþelor ºi a tuturor forþelor noastre într-un singur scop: rezidirea pentru veºnicie ºi din temelie a Neamului nostru.
Numai procedând astfel vom putea sã salvãm acest nenorocit atât de încercat Neam.
Cu cât loviturile vor fi mai mari, cu atât dârzenia noastrã va trebui sã fie mai mare, munca noastrã mai încordatã ºi voinþa noastrã de a învinge mai fãrã de limitã.
Deschideþi înainte larg porþile casei voastre ºi primiþi pe toþi acei care vin purtaþi de puterile lor, de trecutul lor nepãtat, de dârzenia lor româneascã ºi de voinþa lor de înfrãþire, de muncã ºi de luptã.
Nu duºmãniþi pe nimeni, nu îndepãrtaþi pe nimeni, oricare le-ar fi fost judecata ºi credinþa politicã pânã azi. Neamul nu are destule energii ºi destule suflete câte ne trebuie pentru viitoarea ºi marea lui înãlþare, pentru ca vreuna sã rãmânã în afarã. Alte þãri au sfãrâmat în ruine, au scãldat în sânge si au plãtit cu jertfe de fraþi actele reparatorii ºi înnoirile din temelie ale alcãtuirilor lor. Noi sã le împlinim numai cu frãmântarea sufletelor noastre ºi în liniºtea faptelor noastre.
Un Neam poate fi redeºteptat prin viforul entuziasmului, dar nu poate fi înãlþat decât prin dogoarea muncii ºi patima rãspunderii.
Adevãrata educaþie nu este numai ºcoala cãrþii, ci ºi ºcoala Neamului. Ea zideºte nu numai cultura, dar înalþã ºi întãreºte conºtiinþa naþionalã, prin cultul credinþei în Dumnezeu ºi în puterile Patriei.
Învãþãmântul este ºi ºcoala vieþii ºi ºcoala luminii. Adevãratul profesor dãltuieºte sufletele ºi caracterele, ca sculptorul în piatrã.
Sã ascultãm porunca de dincolo de mormânt a strãmoºilor ºi martirilor noºtri ºi sã nu uitãm datoria sacrã pe care o avem de a trece copiilor noºtri o Þarã frumoasã, o Þarã puternicã înlãuntru ºi respectatã în afarã, în sfârºit, o Þarã la care am aspirat cu toþii ºi pentru care am pãtimit cu toþii.
ªcoala româneascã trebuie sã plece de la baza structuralã româneascã, care este þãranul. Prin culturã omul capãtã conºtiinþa adevãratã a rostului sãu în viaþã ºi în naþiune, aflã puterea muncii ºi curajul rãspunderii ºi dobândeºte conºtiinþa rostului naþional în mijlocul celorlalte popoare.
Imitând o culturã strãinã, nu se poate întemeia o adevãratã culturã naþionalã. Universitãþile trebuie sã fie pentru noi zidurile nevãzute ale veºniciei româneºti, iar pentru cei din afarã, cetãþile adevãrului, ale drepurilor ºi ale mândriei noastre naþionale.
Slujitorii Bisericii, mai mari ºi mai mici, sã fie pãtrunºi, pânã în adâncul conºtiinþei lor, de caracterul dumnezeesc al ei ºi de rãspunderea lor de trimiºi ai lui Dumnezeu în mijlocul neamului nostru [11].
[11] Dacã gândul vostru nu este cu totul dãruit Creatorului, dacã inima voastrã nu se frãmântã cu adevãrat pentru pãcatele oamenilor, atunci ºi zidurile bisericilor sunt reci ºi chipurile sfinþilor de pe icoane sunt crunte ºi clopotele sunã spart ºi lumânãrile par stinse. Faceþi în aºa fel, încât oamenii sã simtã nevoia sã meargã la Bisericã ºi sã doreascã ceasul de rugãciune ca o mare liniºtire sufleteascã. Evanghelia Mântuitorului este faptã. Ea nu a fost scrisã ca sã fie, ci pentru cã a fost trãitã. Viaþa lui Cristos-Dumnezeu a fost supusã trudei legilor omeneºti, a acceptat pecetea pedepsei divine ºi a luptat pentru rãscumpãrarea noastrã. Aºa cã din ea ºi numai prin ea sã tãlmãciþi viaþa credincioºilor.Ascultaþi poverile lor ºi arãtaþi-le cã toate au fost trãite ºi înfruntate de Dumnezeu pentru biruinþa lor. Cel mai mic sbucium din viaþa oricãruia fãceþi-l sã intre, sã se regãseascã ºi sã se aline prin Evanghelie. ªi veþi vedea cã rostul vieþii nu le va mai fi strãin, cã durerile le vor primi ºi suferi cu credinþa cã o fac întru biruinþa slavei cereºti.
Tãlmãciþi în fiecare zi de sãrbãtoare, pe înþelesul tuturor, prin predici scurte ºi înþelepte, Evanghelia. Învãþaþi-i sã asculte ºi sã foloseascã în faptele lor de fiecare clipã, tot ce aceastã carte a suferinþei a înscris numai din dragoste de oameni.
Numai astfel vor înþelege îndatoririle la care îi cheamã viaþa faþã de ei, faþã
de familia lor, faþã de semenii lor. Învãþãturile Evangheliei sã se desprindã din fapta voastrã. De aceea, vã cer în viaþa de toate zilele:
Sã fiþi cei mai iubitori.
Sã fiþi cei mai buni.
Sã fiþi cei mai drepþi.
Sã fiþi cei mai cinstiþi.
Sã fiþi cei mai muncitori.
Sã fiþi cei mai gospodari.
Sã nu alergaþi niciodatã dupã bani, fiindcã ei vã fac sã alunecaþi pe
panta patimilor omeneºti.
Politica sã o goniþi din jurul altarelor, aºa cum a gonit Mântuitorul
pe mânuitorii de bani.
Sã o goniþi ºi pentru voi ºi pentru drept-credincioºii voºtri. Ea a adus multã nenorocire în aceastã Þarã. Ea v-a învrãjbit fiindcã, politica, la noi, a însemnat pândã. Sã pândeºti un om, ca sã-l dai la o parte; un loc ca sã-l ocupi fãrã merit; un lucru ca sã þi-l însuºeºti cu orice preþ ºi prin orice mijloc; o situaþie ca sã ajungi cât mai repede ºi sã te îmbogãþeºti peste noapte.
Preotul, prin pregãtirea lui, prin purtarea lui, prin deslegarea lui de cele pãmânteºti ºi prin exemplul lui în toate, sã readucã în faþa altarului ºi în Bisericã pe toþi aceia care s-au îndepãrtat mai mult sau mai puþin de ea, din vina tuturor.
Oºteni, tezaur de putere ºi mândrie, stâncã de piatrã nebiruitã, nu uitaþi, de la mic la mare, cã sunteþi ieºiþi dintr-o brazdã stãpânitã ºi pãstratã prin sânge ºi în sânge.
Împletiþi-vã ºi înfrãþiþi-vã cu aceastã brazdã, staþi înfipþi în ea ºi pregãtiþi-vã sã muriþi cântând pentru ea [12].
[12] Vã mãrturisesc însã cã lealitatea aceasta dusã la limita firii v-o voi putea cere cu inima uºoarã abia atunci când rândurile voastre vor fi alcãtuite numai, sau cel puþin aproape numai, din etnici români. Am instruit, în ultimii ani, aproape 400.000 de minoritari. Prin acest sistem am fãcut o armatã inamicilor noºtri. Informaþiuni certificate au stabilit cã Ungurii conteazã, în carnetele de mobilizare ale unitãþilor de la est de Tisa, pe Ungurii instruiþi de noi, pe care sperã de sigur sã-i primeascã ºi înarmaþi. Este probabil cã aceleaºi speranþe ºi calcule le nutresc ºi le fac atât Bulgarii cât ºi Ruºii.Am executat cu o conºtiinþã care este pãcat cã nu am generalizat-o în toatã activitatea noastrã publicã, angajamentele internaþionale care le-am luat, de a creea condiþiuni egale la drepturi ºi îndatoriri tuturor acelora care trãiesc la noi…Astãzi, armata noastrã are, ºi mâine la rãzboiu va avea, în medie, în rândurile ei, aproximativ 30% minoritari. În rãzboiul trecut, ºi numai unitãþile de moldoveni au avut patru la sutã evrei.Se ºtie de toþi ce au pãþit armata, administraþia ºi teritoriile ocupate ºi prizonierii români, de pe urma acestor oameni pe care i-am crescut, menajat, primit ºi tratat de multe ori mai bine ca pe fraþii noºtri de sânge. În spatele panicilor, trãdãrilor, predãrii unitãþilor, alarmismului, defetismului, maltratãrii populaþiei ºi a ofiþerilor noºtri prizonieri erau totdeauna.
S-au uitat toate acestea. Uitãm uºor. Este o crimã cã o facem, fiindcã o vom plãti foarte scump. Ce vom pãþi mâine este uºor de prevãzut. Cine poate sã-ºi ia rãspunderea sã apere fruntariile þãrii ºi independenþa neamului cu o armatã în a cãrei compunere vor intra 30 la sutã minoritari? Eu nu.
Nici o altã þarã, din acelea care au aceleaºi angajamente, nu s-a þinut de ele cu acelaºi zel ca noi. Aproape acelaºi procent de minoritari a rãsturnat, când s-a prezentat momentul, o monarhie de care erau legaþi prin legãturi, tradiþie ºi culturã de mai multe ori seculare.
Cum putem sã ne facem noi, care n-avem nici organizarea, nici prestigiul, nici administraþia Austro-Ungariei, iluzia cã nu ne vor rãsturna ºi pe noi?
Cum putem sã pretindem Ungurilor de la noi sã se batã în contra fraþilor lor?
Mãsura pe care am luat-o de a-i trimite atât în timp de pace, cât ºi la începutul rãzboiului, pe alte fronturi, este ºi plinã de consecinþe ºi puerilã.
Este plinã de consecinþe dezastruoase fiindcã a încurcat mobilizarea armatei, producând haosul. A creat spectacolul continuei vânturãri de soldaþi, care circulã necontenit pe socoteala Statului, de la un cap la altul al Þãrii. La mobilizare aceºti oameni, mergând la corpurile unde vor fi chemaþi, vor arunca pe toate cãile sãmânþa anarhiei, se vor deda la acte de sabotaj, vor rãspândi panica, vor practica spionajul ºi trãdarea, iar cei care vor ajunge la unitãþile lor, vor antrena la defetism, la predãri ºi la dezertãri în masã;
Este puerilã fiindcã mãsurile de repartizare iniþialã a forþelor nu pot avea la rãzboi duratã. Realitãþile lui ne vor forþa sã aducem, din prima sãptãmânã, forþe de peste tot ºi de oriunde, pentru a conjura pericolul. Iatã atât adevãrul cât ºi perspectiva.
Ce-i de fãcut?
Sã încetãm a instrui minoritarii, cel puþin pe cei din categoria periculoºilor. Sã-i scoatem din lucrãrile de mobilizare ºi sã-i întrebuinþãm în unitãþi organizate, dupã o sumarã ºi de formã instrucþie, la lucrãrile de redresare a Statului; sã-i folosim în serviciile secundare.
Nu existã putere în lume care sã poatã opri biruinþa lui Dumnezeu ºi a celor ce au crezut ºi cred în El. Nu este Rãstignire fãrã Înviere. Dar trebuie sã ne pregãtim, sã suferim, sã o meritãm. Munciþi, gândiþi, rãbdaþi, tãceþi, încordaþi-vã, oþeliþi-vã ºi aºteptaþi. Orice secundã pierdutã în intrigã ºi luptã poate sã ne fie mortalã.
Cred ºi mãrturisesc Învierea lui Cristos.
Cred în învierea Neamului Românesc!
Cristos a înviat.
Neamul Românesc va reînvia.
Prin noi, prin jertfa ºi mântuirea noastrã.
ROMÂNI,
Sus inimile!
(Capitolul I din cartea cu CopyLIBER: INDUSMANITII AU ACELASI CREZ. TESTAMENTELE POLITICE ALE LUI ION ANTONESCU SI CORNELIU ZELEA CODREANU)
Români, fraþi dragi ºi încercaþi,
Cugete risipite, vetre stinse ºi trãdate,
Români smulºi din glia sfinþitã
cu sudoarea muncii strãmoºeºti,
Vouã, vã închin toatã durerea ºi toatã nãdejdea mea.
De douã zeci de veacuri stãm înfipþi ºi neclintiþi în stâncile Carpaþilor, dupã cum de douã zeci de veacuri stã Traian înfipt ºi neclintit în stânca Romei.
Ca ºi columna lui Traian suntem unde am fost ºi ramânem unde suntem. Istoria noastrã oferã un spectacol unic: am pãstrat intacte trãsãturile caracteristice ale rasei latine. Acelaºi lucru se întâmplã ºi cu graiul nostru, care este unul ºi acelaºi din Maramureº ºi pânã la Timoc…ªi veºnic am rãmas hotar ºi temelie de civilizaþie în contra tuturor dãrâmãtorilor ºi a tuturor cotropitorilor.
Aceasta a fost legea noastrã. De aici vine mândria noastrã tãcutã, în faþa cotropirii ca ºi în faþa prieteniei. N-am rãspuns la sãlbãticie cu violenþã. N-am urât niciodatã. N-am privit cu trufie închipuitã ºi gãlãgioasã în jurul nostru ca sã ne ascundem slãbiciunile.
Învingãtori, nu am lovit în învinºi. Viaþa, drepturile ºi bunurile învinsului au fost de noi totdeauna respectate. Omul a fost pentru noi om, chiar când am suferit de ura ºi de apãsarea lui.
De aceea nu ne-am înnecat durerea în mândrie, iar din revoltã ne-am fãcut noi temelii de viaþã. N-am atacat niciodatã pe nimeni.
Poporul românesc n-a lovit niciodatã prin spate ºi nu ºi-a dezlãnþuit niciodatã cuvântul sau fapta fãrã mãsurã.
Poporul românesc n-a cotropit niciodatã un pãmânt strãin ºi n-a atins nici o brazdã fãrã drept ºi fãrã luptã. Pentru el, cuvântul a fost totdeauna sfinþit. ªi el a ºtiut rãspunde de veacuri la prietenie, cu frãþietate ºi la înþelegere, cu recunoºtinþã.
Din cauza influenþelor politicianismului, a ignorãrii pericolului ºi a nepãsãrii care caracterizeazã naþia, minoritarii au pãtruns în tot aparatul statului ºi au reuºit sã se infiltreze, în cantitate considerabilã, pe treptele cele mai înalte ale conducerii. De aici, fãrã sã o arate ºi lucrând ca niºte adevãrate termite, cu metodã ºi întotdeauna perfid, sapã necontenit la temelia statului [1].
[1]. Este una dintre cele mai periculoase cauze, fiindcã este invizibilã ºi nepipãibilã, a dezorganizãrii, a haosului ºi a regimului în care ne sbatem. Fiindcã, de pildã, cum putem sã ne explicãm faptul evident cã instituþii ca Poºta, Cãile Ferate, Finanþele, care înainte constituiau nu numai fala noastrã, dar serveau de multe ori drept exemplu þãrilor cu alt trecut ºi cu altã vechime, astãzi sunt în halul în care sunt. Au pierdut Românii, toþi Românii, dintr-o datã calitãþile de care au dat dovadã când erau apreciaþi pe baza rezultatelor ºi acþiunilor lor, ca buni organizatori, patrioþi, energici, cinstiþi, pricepuþi, devotaþi serviciului etc. etc.?Este cu putinþã aceasta? Desigur cã nu.
Cercetând însã structura organismului nostru de stat ºi meditând profund asupra lui gãsim deslegarea enigmei. Intr-o documentatã lucrare întocmitã la Marele Stat Major, se poate vedea cât de mare este cangrena care roade organismul nostru în aceastã privinþã. Sunt instituþii ºi regiuni în care ne-am transformat, în ceea ce priveºte aparatul conducãtor, din majoritari în minoritari.
Este cea mai bunã armã pe care am dat-o pentru Geneva în mâna Ungurilor, fiindcã am fãcut noi înºine dovada sau cã nu suntem majoritari sau cã nu suntem, sub raportul culturii ºi pregãtirii, în mãsurã sã administrãm ceea ce am pretins cã ni se cuvine.
Aºa se face cã, în loc ca reformele sociale sã însemne începutul unei ere a renaºterii naþionale, ele au fost folosite de guverne ºi partide numai pentru a crea o pãturã superioarã artificialã.
Patriotul, omul elitei ºi al cinstei, a fost înlocuit în viaþa publicã prin demagogi superficiali ºi înºelãtori. Ne-am frânt puterea, ne-am slãbit cugetul ºi ne-am sleit minþile în lupte fratricide pentru ideologii, în desbinãri stupide, în bârfeli odioase, în vrajbe dureroase ºi în apucãturi neomenoase. De aceea, ºtiu cã tu, sãtean trudit n-ai plug ºi n-ai haine; cã fierul plugului e scump pentru punga ta goalã ºi bumbacul nu-þi ajunge ca sã-þi îmbraci copiii, cã pãmântul þi-a rodit puþin ºi gurile casei tale sunt multe.
ªtiu cã tu meºteºugar chinuit nu-þi poþi îndestula nevoile cu greul muncii tale; cã râvneºti sã nu-þi mai vezi copiii ofiliþi ºi sãþi vezi fruntea despovãratã de griji ºi sãrãcie. ªtiu cã tu, bogatule, eºti turburat fiindcã ai voi pace ºi liniºte, pentru ca sã ai siguranþa bunurilor tale ºi mulþumirea averii pentru urmaºii tãi [2].
[2]. Cãci, sã ºtii bogatule cã averea ta ne e scumpã – dacã este curatã – fiindcã e a þãrii; cã lucrurile casei tale, pe care alþii nu le au, ne încredinþeazã cã din propria ta conºtiinþã ºi înþelegere ne vei ajuta sã facem din bucuria ta, bucuria altora.
ªi tu, cãrturarule, care ai tãcut ieri ºi taci ºi astãzi, ºtiu cã aºtepþi ceasul când Þara sã-þi cinsteascã mintea, Neamul sã-þi preþuiascã sufletul ºi Statul sã-ºi întemeieze soarta pe rostul tãu de cârmaci al cugetelor ºi sã nu te umileascã izgonindu-te de la luptã sau trudindu-þi vieaþa în umilirea sãrãciei.
Greutãþile în care se sbate neamul sunt mari ºi încurcate. Neamul Românesc – popor de muncã ºi nu parazitar – vrea înnoire, vrea libertate ºi vrea sã-ºi trãiascã adevãratul Naþionalism, prãvãlind pe toþi cei care – conºtient sau inconºtient – îi împiedicã drumul viitorului.
Puterea unui Neam faþã de el însuºi ºi prezenþa unui Neam în lume ºi în Istorie se dovedeºte prin unitatea cu care, în ceasurile de încercare ºtie sã-ºi afirme cugetul ºi voinþa nestrãmutatã.
În România trebuie sã trãiascã ºi sã fie puºi în valoare mai întâi Românii; ceilalþi, dacã rãmân locuri libere, vin dupã ei. Împotriva tuturor piedicilor ºi intrigilor duºmane, a clevetirilor ºi ameninþãrilor nemernice, trebuie sã ducem Þara în matca viitorului, în val de veac, ca sã-i asigurãm drepturile nepieritoare.
Revoluþiile naþionale nu sunt acte de violenþã, revolte, ci idei în marº. Toate adevãratele revoluþii naþionale s-au întemeiat prin zidiri ºi nu prin prãbuºiri. Ele au folosit toate rezervele naþiunii ºi au întrebuinþat toate generaþiile, respectând instituþiile fundamentale ale vieþii ºi ale scopurilor omului.
De aceea, vã chem pe toþi, din toate generaþiile ºi din toate clasele, ca sã înfãptuim marea chemare a istoriei noastre.
Chem pe toþi Românii fãrã nici o deosebire de profesiune, pentru cã expresia voinþei naþionale nu se poate opri în faþa hainei sau rostului profesional de vieaþã. Daþi Patriei tot ce este mai bun în voi. Fiindcã azi se toarce sub ochii voºtri soarta de veacuri a lumii. ªi la împlinirea ei fiecare trebuie sã vã simþiþi chemarea.
Ne trebuie împãcarea generaþiilor, respectul trecutului, cinstirea a tot ce e bun ºi nepãtat în Neamul Românesc, pentru ca sã ne meritãm moºtenirea strãmoºilor ºi slava urmaºilor. Ne trebuie respectul vieþii ºi al averii, temeliile Neamurilor ºi ale Civilizaþiilor, nu pentru a le lãsa sã trãiascã desfrânat ºi în afarã de interesul naþional ºi social, ci pentru a le supune toate – din libera lor pornire – marilor comandamente naþionale.
Un neam nu poate sã-ºi þinã în mâini lanþul eternitãþii naþionale, decât dacã ºtie sã cinsteascã, verigã cu verigã, tot ce e al lui. România pe care voim sã o fãurim va fi un Stat întemeiat pe primatul românesc în toate domeniile ºi se va întemeia pe structura noastrã agrarã ºi þãrãneascã. Naþionalul ºi Socialul vor fi pietrele de temelie.
La temelia Statului vor sta întotdeauna muncitorul agricol de la þarã ºi muncitorul de la oraºe – funcþionarul ºi lucrãtorul. Acesta este drumul viitorului, la care chem tot ce e curat, întreg, nepãtat, neobosit, pe întregul cuprins al Þãrii.
Pentru a ajunge la aceastã înfãptuire viitoare, se cer acum: ordine, disciplinã ºi muncã. Pe plan social, la temelia Statului stã familia [3].
[3] Familia româneascã, cheia de boltã a rezistenþei ºi a prosperitãþii neamului nostru. Iar la temelia familiei, vã cer sã fiþi voi femei române de pretutindeni. Cãci numai în familie puteþi cuprinde taina adâncã a vieþii; ºi numai prin familie puteþi fi înconjurate de adevãrata dragoste ºi respectul ce vi se cuvine.Cel mai preþios dar pe care Dumnezeu îl aduce Neamului este copilul. Darurile Cerului, trebuie cinstite cu mare îngrijire. Oricum va fi: bogat sau sãrac, frumos sau urât, îngrijit sau pãrãsit, dotat sau nedotat, paºii lui trebui îndreptaþi pe acelaºi drum – lupta continuã cãtre cinste.Sã fie cinstit în toate. Din cinste se naºte: munca, bunacuviinþã, dragostea, cumpãtarea, voioºia, seninãtatea, bunãtatea, jertfa ºi chiar eroismul. Sufletul unui copil este cea mai plãpândã alcãtuire, în care impresiile capãtã ecouri uriaºe, ce se transformã în înclinãri pentru o viaþã întreagã.
Sã-i deprindeþi sã creadã în Dumnezeu ºi Biserica Lui. Sã se închine cu tãria cu care Biserica era iubitã de strãmoºii noºtri. Sã se deprindã sã-ºi apropie sufletul de Dumnezeu ºi sã-i feriþi de trufia deºtertãciunilor. Sã le spuneþi cã Neamul Românesc, în înþelesul nesfârºit al generaþiilor, cuprinde toate sufletele morþilor ºi mormintele strãmoºilor. Cã aceste morminte trebuie cinstite. Prin cultul morþilor vor avea totdeauna sprijinul sufletelor care s-au jertfit pentru neam.
Tot prin cultul morþilor ºi mormintelor strãmoºilor îi veþi face sã iubeascã pãmântul Þãrii. Sã le ºoptiþi zilnic cã prin ecoul ºi îndemnul care vine din morminte, a trãit ºi trãieºte neamul acesta.
Cunoscând orice limbi strãine sã iubeascã un singur grai, acela al strãmoºilor noºtri. Adâncul firii româneºti nu poate fi cuprins decât prin graiul românesc. Sã-l cinsteascã, sã-l pãstreze ºi sã-l lase moºtenire nepãtatã.
Sã-i creºteþi luptãtori, dar sã-i deprindeþi sã fie blânzi. Blândeþea este o podoabã unicã a sufletului românesc. Blândeþea, oriunde vor gãsi germeni de viaþã. Sã le îndreptaþi zilnic mâna sã ajute pe cel în nevoie. Sã le rãspundeþi totdeauna ºi la toate întrebãrile. Sã le cetiþi ºi sã ceteascã. Astfel îi veþi deprinde sã aibã pasiunea de a se cultiva. ªi mai ales, învãþaþi-i sã munceascã. Munca sã o iubeascã ºi sã o respecte, pentru cã totdeauna înnobileazã. Faceþi-i sã înþeleagã cât de greu trece vieaþa fãrã muncã. E groaznic sã te simþi trãind ceas cu ceas ºi sã nu foloseºti nimãnui.
Iar faþã de copii, cãsãtoria voastrã sã fie o tainã. Sã nu lãsaþi niciodatã ca vãlul sã fie rupt de asprimea unor cuvinte sau fapte nesocotite. Certurile dintre pãrinþi aruncã nesfârºitã uscãciune în sufletele lor crude.
Neînþelegerile voastre, pãstraþi-le ºi feriþi-le de ochii ºi urechile lor. În alt fel le pustiiþi sufletul pentru totdeauna. Gândiþi-vã ºi înþelegeþi cã nu puteþi fi înlocuite ºi cã nimeni nu ar putea face nimic din toate acestea în locul vostru.
Pe plan spiritual credinþa [4].
[4] Nu existã putere în lume care sã poatã opri biruinþa lui Dumnezeu ºi a celor care au crezut ºi cred în El.
Statul viitor va fi un Stat de disciplinã, de ordine ºi de acþiune creatoare. Tineretul va fi educat în duhul de jertfã naþionalã ºi de idealism creºtin pentru care s-au trudit ºi s-au jertfit, veac de veac, Voievozii, vitejii ºi martirii noºtri.
Þãrãnimea va fi îndrumatã spre o viaþã nouã, Statul organizând producþia agricolã, dând unelte ºi maºini þãranului, creând o industrie alimentarã ºi transformând ordinea sanitarã atât de înapoiatã a satelor noastre.
Muncitorimea va fi ridicatã prin sporirea producþiei ºi prin crearea de mari lucrãri publice, cãi de comunicaþie, canale ºi irigaþii.
Funcþionarii vor fi întrebuinþaþi în aceastã mare acþiune a Statului ºi li se va deschide drumul spre întreprinderile private, pentru a asigura tuturor salarii demne de munca ºi rolul fiecãruia.
Cãrturarii ºi slujitorii Bisericii vor avea în acest Stat rolulcare li se cuvine despicãtorilor de drumuri ºi ziditorilor de suflete. Singura politicã pe care trebuie sã o faceþi este aceea a iubirii de Neam ºi a apãrãrii drepturilor lui sfinte prin muncã, prin cinste, prin blândeþe, prin conºtiinþã ºi, mai ales, prin exemplul vostru în toate ºi faþã de toþi. Am pornit de la icoane ºi altare, sã ne întoarcem la ele [5].
[5] Biserica lui Cristos nu înseamnã numai ziduri, icoane, coruri, lumânãri, clopote, slujbe. Ea este dragoste, jertfã, milostenie, trudã, curãþenie sufleteascã. Oriunde trãieºte un suflet curat, acolo este un altar al dumnezeirii.
Fii om, fii drept, ºi recunoaºte cã deasupra ambiþiilor ºi intrigilor ºi urilor este Patria, este veºnicia Neamului; ºi cã acolo trebuie sã ne întâlnim totdeauna, chiar dacã nu ne înþelegem de fiecare datã. Sã ne unim în muncã ºi în frãþie, în gândire ºi în simþire, în dreptate ºi în lege, în disciplinã ºi în cumpãtare, în ordine ºi în credinþã, pentru ca prin muncã sã ne întãrim, sã prosperãm ºi sã fim gata pentru orice ceas, fiindcã numai aºa vom spori stima prietenilor ºi grija duºmanilor.
Trebuie sã redãm muncitorului puterea producþiei, ca sã putem ajunge la ieftinãtatea vieþii; trebuie sã dãm þãranului liniºtea ogorului, ca sã poatã munci; trebuie sã dãm orãºeanului siguranþa vieþii ºi a ordinei, cãrturarului puterea gândului.
Întreaga Þarã trebuie sã pãºeascã la muncã ºi la ordine.
Pe deasupra tuturor frãmântãrilor ºi peste toate neînþelegerile, avem datoria faþã de strãmoºi ºi faþã de urmaºi sã ne pregãtim Statul ºi Neamul pentru apãrarea drepturilor lui veºnice.
Prindeþi voiniceºte de umeri pe toþi fraþii noºtri [6] de pe întreg cuprinsul românesc, scuturaþi conºtiinþele de toate îndoielile ºi de toate laºitãþile trecutului, sfãrâmaþi ambiþiile deºarte ºi, sub imboldul vostru ºi sub exemplul vostru, uniþi pe toþi1 într-un singur gând, într-o singurã simþire, într-o singurã voinþã, cãtre un singur þel: izbânda României.
[6] Toþi Românii hotãrâþi, toþi Românii cinstiþi, toþi Românii sârguincioºi, toþiRomânii întregi.
Astfel, legea credinþei, legea dreptãþii, legea disciplinei, legea muncii, legea educaþiei severe, legea tãcerii, legea solidaritãþii naþionale ºi a sprijinului reciproc ºi legea onoarei, vor fi legile de temelie ale Statului de mâine. Trebuie cinste, trebuie dreptate ºi justiþie.
Române! Mulþumirea ta ºi a familiei tale împovãrate va veni prin înfrãþirea tuturor, prin munca noastrã laolaltã, prin înþelegere ºi ascultare ºi nu pe cãile urii sau ale prãbuºirii altuia. Fiindcã munca ºi credinþa înalþã, pe când invidia ºi ura surpã.
Fiþi creºtini, fiþi oameni, fiþi Români întregi. Luaþi aminte cã aceea ce a prãbuºit pe alþii, a fost goana dupã bunuri ºi interese prea pãmânteºti.
Nu uitaþi cã aceea ce a dãrâmat aºezãri ºi Tronuri, a fost mânuirea oarbã ºi sângeroasã a trufiei, a rãzbunãrii ºi a violenþei.
Dãltuiþi în cugetele voastre piatra de întemeiere nouã a Neamului. Nu vã risipiþi sbuciumul în fapte mãrunte, în clocotiri învrãjbitoare ºi în rãzboiri sterpe. Acestea vã scoboarã ºi amuþesc poruncile morþilor voºtri.
Neamul acesta trebuie ridicat, întãrit, îndreptat. N-avem nici un minut de pierdut în aceastã privinþã. Un regim nou de viaþã curatã, un regim de viaþã armonioasã ºi frãþeascã între conducãtori ºi conduºi [7]; un regim de viaþã plinã de ideal, de cuget curat ºi de forþe creatoare: este o muncã grea, neînchipuit de grea, care cere gândire, organizare, metodã, ordine, disciplinã, neslãbitã voinþã ºi dârzenie.
[7] În acest sens, orice ºef trebuie sã se poarte cu subalternii sãi cu omenie. Acest sentiment nu poate ºi nu trebuie sã lipseascã nici chiar în Armatã, unde disciplina comportã oarecare rigiditate.Sentimentele sufleteºti de omenie faþã de subaltern aduc din partea acestuia dragoste de muncã, încredere în ºefi, în vigoarea moralã în toate acþiunile lui bune, mândria respectului ce i se dã, personalitate. De aceea, în serviciul zilnic, în discuþiunile ocazionale, în viaþa socialã ºi în greºelile ce eventual se fac, ºeful este dator sã-ºi trateze subalternii în cadrul legilor, însã urban ºi civilizat – nu se admit douã atitudini: una de platitudini în sus ºi alta de brutalitate în jos.Iar când e vorba de a cumpãni dreptatea, sã aibã în vedere cã aceasta se dã dupã legiuiri scrise, dar se dã ºi dupã comandamente de ordin moral ºi sufletesc ºi cã nu se poate admite ca cineva sã aibe dreptate ºi sã nu i se dea.
Altfel, subordonaþii nu vor voi sã aibã iniþiativã, iar a avea iniþiativã înseamnã a avea curajul rãspunderii ºi încredere cã riscurile vor fi dominate de rezultate.
În cadrul legilor, iniþiativa cea mai largã trebuie sã anime pe toþi cei câþi fac parte dintr-o instituþie civilã sau militarã. Ceea ce trebuie însã sã se þinã în seamã în exercitarea iniþiativei este corectitudinea: corectitudine în interpretarea legilor, corectitudine în aplicarea lor.
Dacã o faceþi cinstit, dacã nu umblaþi dupã foloase personale sau de castã, dacã nu vã uitaþi cu ochi rãzbunãtori în trecut, dacã întindem o mânã frãþeascã tuturor cari sunt în stare sã punã sufletul, priceperea, cinstea, munca ºi patriotismul lor în slujba Patriei, dacã lãsãm ambiþiile ºi pãstrãm proporþiile, vom reuºi.
Nu oricine e pregãtit pentru aceastã împlinire, ci numai acei care n-au mâinile pãtate de sânge, de averea Statului sau de fapte murdare.
Toþi pot însã s-o ajute, pentru cã este Casa Neamului la care toþi au datoria sã zideascã. Familia, ªcoala, Biserica, Justiþia, bogãþiile pãmântului nostru ºi toatã aºezarea Statului, trebuie reîntemeiate, înrãdãcinate de-a-pururi în duhul ºi rostul nostru de viaþã româneascã.
Sãteanul aºteaptã ridicarea, muncitorul vrea mulþumire, ostaºul vrea onoare, orãºanul vrea siguranþã. Nu putem întemeia nimic dãinuitor dacã nu respectãm legile omeniei ºi ale vieþii.
Viaþa omului, cinstirea avutului, respectarea muncii ºi casei altuia sunt valori pe care veacuri de civilizaþie le-au împietrit în fiinþa popoarelor, iar când acestea s-au dãrâmat în datinile unui Neam, Neamul s-a stins.
Un popor care nu respectã trecutul ºi datina creºtineascã, un popor care îºi pierde credinþa, un popor care nu cultivã iubirea pentru morþii sãi, este un popor condamnat [8].
[8] Cãci, de la antici ºi pânã astãzi, nu rãzbat în veºnicie decât popoarele care au cultul eroilor ºi al mormintelor.Eroii ºi martirii sunt pentru un neam ceea ce sunt profeþii pentru religie ºi sfinþii pentru Bisericã. Ei sunt verigile prin care se leagã lanþul veºniciei naþionale…Ca magii, cãrora singuri le-a dãruit Domnul taina drumurilor de luminã, aceºti despicãtori de poteci noi îºi duc harul pentru împliniri de taine.Cu cât un neam îºi poate împodobi mai mult istoria cu apariþiile acestea neobiºnuite, cu atât el e mai glorios ºi mai mare ; ºi cu cât un neam este mai sterp în înþelegerea ºi în crearea eroilor ºi a martirilor, cu atât prezenþa lui în Istorie este mai mãruntã ºi mai trecãtoare. De aceea, popoarele trebuie sã aibã o adevãratã religie închinatã oamenilor predestinaþi, eroilor ºi martirilor.
Trebuie deci sã reluãm firul întrerupt ºi sã cãlcãm pe drumul pe care au cãlcat strãmoºii noºtri [9].
[9] Adicã Neamul Românesc trebuie sã se întoarcã la izvoarele lui; fapta lui sã oglindeascã toate virtuþile strãmoºeºti.
Crucea ºi Stindardul, Ogorul ºi Patria, Onoarea ºi Virtutea, Înfrãþirea ºi Iubirea, Legea ºi Omenia sã fie þelul nostru de acum înainte, fiindcã el a fost, veac de veac, este ºi va rãmâne crezul adevãraþilor Români.
De acum înainte seriozitatea va lua locul uºurinþei, vrednicul va da la o parte pe nevrednic, onestitatea va zdrobi tâlhãria, caracterul va înfrânge pe viclean ºi-l va împiedica sã mai strãbatã, prin intrigã ºi linguºire, prin minciunã ºi perfidie, prin înrudire ºi prin ticãloºie, cãtre vârfurile de comandã pe care au pus stãpânire acei care au dus Þara ºi instituþiile ei acolo unde ºtim, simþim ºi suferim cã sunt.
Trândãvia, interesul personal, intriga, necinstea, minciuna, trãdarea, linguºirea, lipsa de merit ºi de caracter, ameninþarea ºi ura – acestea le urâþi cu toþii – o ºtiu – ºi eu le urãsc cel dintâiu.
Munca, adevãrul, dreptatea, cinstea, caracterul, onoarea, loialitatea, meritul ºi ridicarea prin competenþã ºi disciplinã, respectul faþã de toate aceste temeiuri de viaþã, iatã ce aþi voit, iatã ce trebuie sã întemeiem în noul Stat.
Opera aceasta grea nu o vom duce la bun sfârºit decât dacã este o unire desãvârºitã între noi, unire care sã porneascã din sufletele ºi din minþile noastre ºi care sã se traducã în acþiune [10].
[10] Nu uitaþi cã statul Naþional înseamnã topirea tuturor credinþelor ºi a tuturor forþelor noastre într-un singur scop: rezidirea pentru veºnicie ºi din temelie a Neamului nostru.
Numai procedând astfel vom putea sã salvãm acest nenorocit atât de încercat Neam.
Cu cât loviturile vor fi mai mari, cu atât dârzenia noastrã va trebui sã fie mai mare, munca noastrã mai încordatã ºi voinþa noastrã de a învinge mai fãrã de limitã.
Deschideþi înainte larg porþile casei voastre ºi primiþi pe toþi acei care vin purtaþi de puterile lor, de trecutul lor nepãtat, de dârzenia lor româneascã ºi de voinþa lor de înfrãþire, de muncã ºi de luptã.
Nu duºmãniþi pe nimeni, nu îndepãrtaþi pe nimeni, oricare le-ar fi fost judecata ºi credinþa politicã pânã azi. Neamul nu are destule energii ºi destule suflete câte ne trebuie pentru viitoarea ºi marea lui înãlþare, pentru ca vreuna sã rãmânã în afarã. Alte þãri au sfãrâmat în ruine, au scãldat în sânge si au plãtit cu jertfe de fraþi actele reparatorii ºi înnoirile din temelie ale alcãtuirilor lor. Noi sã le împlinim numai cu frãmântarea sufletelor noastre ºi în liniºtea faptelor noastre.
Un Neam poate fi redeºteptat prin viforul entuziasmului, dar nu poate fi înãlþat decât prin dogoarea muncii ºi patima rãspunderii.
Adevãrata educaþie nu este numai ºcoala cãrþii, ci ºi ºcoala Neamului. Ea zideºte nu numai cultura, dar înalþã ºi întãreºte conºtiinþa naþionalã, prin cultul credinþei în Dumnezeu ºi în puterile Patriei.
Învãþãmântul este ºi ºcoala vieþii ºi ºcoala luminii. Adevãratul profesor dãltuieºte sufletele ºi caracterele, ca sculptorul în piatrã.
Sã ascultãm porunca de dincolo de mormânt a strãmoºilor ºi martirilor noºtri ºi sã nu uitãm datoria sacrã pe care o avem de a trece copiilor noºtri o Þarã frumoasã, o Þarã puternicã înlãuntru ºi respectatã în afarã, în sfârºit, o Þarã la care am aspirat cu toþii ºi pentru care am pãtimit cu toþii.
ªcoala româneascã trebuie sã plece de la baza structuralã româneascã, care este þãranul. Prin culturã omul capãtã conºtiinþa adevãratã a rostului sãu în viaþã ºi în naþiune, aflã puterea muncii ºi curajul rãspunderii ºi dobândeºte conºtiinþa rostului naþional în mijlocul celorlalte popoare.
Imitând o culturã strãinã, nu se poate întemeia o adevãratã culturã naþionalã. Universitãþile trebuie sã fie pentru noi zidurile nevãzute ale veºniciei româneºti, iar pentru cei din afarã, cetãþile adevãrului, ale drepurilor ºi ale mândriei noastre naþionale.
Slujitorii Bisericii, mai mari ºi mai mici, sã fie pãtrunºi, pânã în adâncul conºtiinþei lor, de caracterul dumnezeesc al ei ºi de rãspunderea lor de trimiºi ai lui Dumnezeu în mijlocul neamului nostru [11].
[11] Dacã gândul vostru nu este cu totul dãruit Creatorului, dacã inima voastrã nu se frãmântã cu adevãrat pentru pãcatele oamenilor, atunci ºi zidurile bisericilor sunt reci ºi chipurile sfinþilor de pe icoane sunt crunte ºi clopotele sunã spart ºi lumânãrile par stinse. Faceþi în aºa fel, încât oamenii sã simtã nevoia sã meargã la Bisericã ºi sã doreascã ceasul de rugãciune ca o mare liniºtire sufleteascã. Evanghelia Mântuitorului este faptã. Ea nu a fost scrisã ca sã fie, ci pentru cã a fost trãitã. Viaþa lui Cristos-Dumnezeu a fost supusã trudei legilor omeneºti, a acceptat pecetea pedepsei divine ºi a luptat pentru rãscumpãrarea noastrã. Aºa cã din ea ºi numai prin ea sã tãlmãciþi viaþa credincioºilor.Ascultaþi poverile lor ºi arãtaþi-le cã toate au fost trãite ºi înfruntate de Dumnezeu pentru biruinþa lor. Cel mai mic sbucium din viaþa oricãruia fãceþi-l sã intre, sã se regãseascã ºi sã se aline prin Evanghelie. ªi veþi vedea cã rostul vieþii nu le va mai fi strãin, cã durerile le vor primi ºi suferi cu credinþa cã o fac întru biruinþa slavei cereºti.
Tãlmãciþi în fiecare zi de sãrbãtoare, pe înþelesul tuturor, prin predici scurte ºi înþelepte, Evanghelia. Învãþaþi-i sã asculte ºi sã foloseascã în faptele lor de fiecare clipã, tot ce aceastã carte a suferinþei a înscris numai din dragoste de oameni.
Numai astfel vor înþelege îndatoririle la care îi cheamã viaþa faþã de ei, faþã
de familia lor, faþã de semenii lor. Învãþãturile Evangheliei sã se desprindã din fapta voastrã. De aceea, vã cer în viaþa de toate zilele:
Sã fiþi cei mai iubitori.
Sã fiþi cei mai buni.
Sã fiþi cei mai drepþi.
Sã fiþi cei mai cinstiþi.
Sã fiþi cei mai muncitori.
Sã fiþi cei mai gospodari.
Sã nu alergaþi niciodatã dupã bani, fiindcã ei vã fac sã alunecaþi pe
panta patimilor omeneºti.
Politica sã o goniþi din jurul altarelor, aºa cum a gonit Mântuitorul
pe mânuitorii de bani.
Sã o goniþi ºi pentru voi ºi pentru drept-credincioºii voºtri. Ea a adus multã nenorocire în aceastã Þarã. Ea v-a învrãjbit fiindcã, politica, la noi, a însemnat pândã. Sã pândeºti un om, ca sã-l dai la o parte; un loc ca sã-l ocupi fãrã merit; un lucru ca sã þi-l însuºeºti cu orice preþ ºi prin orice mijloc; o situaþie ca sã ajungi cât mai repede ºi sã te îmbogãþeºti peste noapte.
Preotul, prin pregãtirea lui, prin purtarea lui, prin deslegarea lui de cele pãmânteºti ºi prin exemplul lui în toate, sã readucã în faþa altarului ºi în Bisericã pe toþi aceia care s-au îndepãrtat mai mult sau mai puþin de ea, din vina tuturor.
Oºteni, tezaur de putere ºi mândrie, stâncã de piatrã nebiruitã, nu uitaþi, de la mic la mare, cã sunteþi ieºiþi dintr-o brazdã stãpânitã ºi pãstratã prin sânge ºi în sânge.
Împletiþi-vã ºi înfrãþiþi-vã cu aceastã brazdã, staþi înfipþi în ea ºi pregãtiþi-vã sã muriþi cântând pentru ea [12].
[12] Vã mãrturisesc însã cã lealitatea aceasta dusã la limita firii v-o voi putea cere cu inima uºoarã abia atunci când rândurile voastre vor fi alcãtuite numai, sau cel puþin aproape numai, din etnici români. Am instruit, în ultimii ani, aproape 400.000 de minoritari. Prin acest sistem am fãcut o armatã inamicilor noºtri. Informaþiuni certificate au stabilit cã Ungurii conteazã, în carnetele de mobilizare ale unitãþilor de la est de Tisa, pe Ungurii instruiþi de noi, pe care sperã de sigur sã-i primeascã ºi înarmaþi. Este probabil cã aceleaºi speranþe ºi calcule le nutresc ºi le fac atât Bulgarii cât ºi Ruºii.Am executat cu o conºtiinþã care este pãcat cã nu am generalizat-o în toatã activitatea noastrã publicã, angajamentele internaþionale care le-am luat, de a creea condiþiuni egale la drepturi ºi îndatoriri tuturor acelora care trãiesc la noi…Astãzi, armata noastrã are, ºi mâine la rãzboiu va avea, în medie, în rândurile ei, aproximativ 30% minoritari. În rãzboiul trecut, ºi numai unitãþile de moldoveni au avut patru la sutã evrei.Se ºtie de toþi ce au pãþit armata, administraþia ºi teritoriile ocupate ºi prizonierii români, de pe urma acestor oameni pe care i-am crescut, menajat, primit ºi tratat de multe ori mai bine ca pe fraþii noºtri de sânge. În spatele panicilor, trãdãrilor, predãrii unitãþilor, alarmismului, defetismului, maltratãrii populaþiei ºi a ofiþerilor noºtri prizonieri erau totdeauna.
S-au uitat toate acestea. Uitãm uºor. Este o crimã cã o facem, fiindcã o vom plãti foarte scump. Ce vom pãþi mâine este uºor de prevãzut. Cine poate sã-ºi ia rãspunderea sã apere fruntariile þãrii ºi independenþa neamului cu o armatã în a cãrei compunere vor intra 30 la sutã minoritari? Eu nu.
Nici o altã þarã, din acelea care au aceleaºi angajamente, nu s-a þinut de ele cu acelaºi zel ca noi. Aproape acelaºi procent de minoritari a rãsturnat, când s-a prezentat momentul, o monarhie de care erau legaþi prin legãturi, tradiþie ºi culturã de mai multe ori seculare.
Cum putem sã ne facem noi, care n-avem nici organizarea, nici prestigiul, nici administraþia Austro-Ungariei, iluzia cã nu ne vor rãsturna ºi pe noi?
Cum putem sã pretindem Ungurilor de la noi sã se batã în contra fraþilor lor?
Mãsura pe care am luat-o de a-i trimite atât în timp de pace, cât ºi la începutul rãzboiului, pe alte fronturi, este ºi plinã de consecinþe ºi puerilã.
Este plinã de consecinþe dezastruoase fiindcã a încurcat mobilizarea armatei, producând haosul. A creat spectacolul continuei vânturãri de soldaþi, care circulã necontenit pe socoteala Statului, de la un cap la altul al Þãrii. La mobilizare aceºti oameni, mergând la corpurile unde vor fi chemaþi, vor arunca pe toate cãile sãmânþa anarhiei, se vor deda la acte de sabotaj, vor rãspândi panica, vor practica spionajul ºi trãdarea, iar cei care vor ajunge la unitãþile lor, vor antrena la defetism, la predãri ºi la dezertãri în masã;
Este puerilã fiindcã mãsurile de repartizare iniþialã a forþelor nu pot avea la rãzboi duratã. Realitãþile lui ne vor forþa sã aducem, din prima sãptãmânã, forþe de peste tot ºi de oriunde, pentru a conjura pericolul. Iatã atât adevãrul cât ºi perspectiva.
Ce-i de fãcut?
Sã încetãm a instrui minoritarii, cel puþin pe cei din categoria periculoºilor. Sã-i scoatem din lucrãrile de mobilizare ºi sã-i întrebuinþãm în unitãþi organizate, dupã o sumarã ºi de formã instrucþie, la lucrãrile de redresare a Statului; sã-i folosim în serviciile secundare.
Nu existã putere în lume care sã poatã opri biruinþa lui Dumnezeu ºi a celor ce au crezut ºi cred în El. Nu este Rãstignire fãrã Înviere. Dar trebuie sã ne pregãtim, sã suferim, sã o meritãm. Munciþi, gândiþi, rãbdaþi, tãceþi, încordaþi-vã, oþeliþi-vã ºi aºteptaþi. Orice secundã pierdutã în intrigã ºi luptã poate sã ne fie mortalã.
Cred ºi mãrturisesc Învierea lui Cristos.
Cred în învierea Neamului Românesc!
Cristos a înviat.
Neamul Românesc va reînvia.
Prin noi, prin jertfa ºi mântuirea noastrã.
ROMÂNI,
Sus inimile!
nicu- Mesaje : 361
Data de înscriere : 11/09/2009
Varsta : 44
Re: TESTAMENTUL POLITIC AL MAREªALULUI ION ANTONESCU
Maresalul Ion antonescu, a fost un criminal de razboi? Regele Mihai, a fost un erou?
Era odata doua femei ce se certau cu privire la a cui este copilul.Cea dintai a raspuns: Nu, nu! Fiul tau este cel mort, iar fiul meu este cel viu!
Asa se certau ele inaintea regelui. Atunci regele a zis:
Una zice: „Fiul meu este cel viu, iar fiul tau este cel mort!”, iar cealalta zice: „Ba nu, ci fiul tau este cel mort, iar fiul meu este cel viu!”
Apoi regele a poruncit:„Aduceti-mi o sabie!” Si i-au adus o sabie. Iar el a zis: „Taiati copilul cel viu in doua si dati-i o jumatate uneia si o jumatate celeilalte!” Atunci femeia al carei fiu era viu s-a umplut de durere pentru fiul ei si a zis: Te rog, stapanul meu, da-i ei copilul, dar nu-l omori!
Va intreb, cine a facut cinste tarii noastre? Regele Mihai care ne-a abandonat sau Maresalul Ion Antonescu care s-a jertfit pentru noi? Prin care dintre cei doi a stralucit Hristos?
Mresalul Ion Antonescu si-a iubit tara! A iubit pana la capat, cu toata inima, cu tot sufletul, cu toata mintea si priceperea.
"Eu sunt Pãstorul cel bun. Pãstorul cel bun κi dã viaþa pentru oi.
Dar cel plãtit, care nu este pãstor ºi ale cãrui oi nu sunt ale lui, când vede lupul venind, lasã oile ºi fuge; ºi lupul le rãpeºte ºi le împrãºtie.
Cel plãtit fuge, pentru cã este plãtit ºi nu-i pasã de oi.
Eu sunt Pãstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele, ºi ele Mã cunosc pe Mine,
aºa cum Mã cunoaºte pe Mine Tatãl ºi cum cunosc Eu pe Tatãl; ºi Eu Îmi dau viaþa pentru oile Mele."
(Ioan 10:11-15)
Era odata doua femei ce se certau cu privire la a cui este copilul.Cea dintai a raspuns: Nu, nu! Fiul tau este cel mort, iar fiul meu este cel viu!
Asa se certau ele inaintea regelui. Atunci regele a zis:
Una zice: „Fiul meu este cel viu, iar fiul tau este cel mort!”, iar cealalta zice: „Ba nu, ci fiul tau este cel mort, iar fiul meu este cel viu!”
Apoi regele a poruncit:„Aduceti-mi o sabie!” Si i-au adus o sabie. Iar el a zis: „Taiati copilul cel viu in doua si dati-i o jumatate uneia si o jumatate celeilalte!” Atunci femeia al carei fiu era viu s-a umplut de durere pentru fiul ei si a zis: Te rog, stapanul meu, da-i ei copilul, dar nu-l omori!
Va intreb, cine a facut cinste tarii noastre? Regele Mihai care ne-a abandonat sau Maresalul Ion Antonescu care s-a jertfit pentru noi? Prin care dintre cei doi a stralucit Hristos?
Mresalul Ion Antonescu si-a iubit tara! A iubit pana la capat, cu toata inima, cu tot sufletul, cu toata mintea si priceperea.
"Eu sunt Pãstorul cel bun. Pãstorul cel bun κi dã viaþa pentru oi.
Dar cel plãtit, care nu este pãstor ºi ale cãrui oi nu sunt ale lui, când vede lupul venind, lasã oile ºi fuge; ºi lupul le rãpeºte ºi le împrãºtie.
Cel plãtit fuge, pentru cã este plãtit ºi nu-i pasã de oi.
Eu sunt Pãstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele, ºi ele Mã cunosc pe Mine,
aºa cum Mã cunoaºte pe Mine Tatãl ºi cum cunosc Eu pe Tatãl; ºi Eu Îmi dau viaþa pentru oile Mele."
(Ioan 10:11-15)
Ultima editare efectuata de catre nicu in Dum Dec 30, 2012 2:49 pm, editata de 4 ori
nicu- Mesaje : 361
Data de înscriere : 11/09/2009
Varsta : 44
Re: TESTAMENTUL POLITIC AL MAREªALULUI ION ANTONESCU
Dumnezeu a refuzat continuitatea regelui Mihai si nu i-a dat copil de parte barbateasca din cauza ca ne-a dispretuit si abandonat. Spre deosebire de maresalul Ion Antonescu(Iacov) care a murit pentru noi, ispasind astfel pacatele, regele Miha(Esau) a preferat sa n-o faca. El a inteles gresit, crezand ca poporul trebuie sa slujeasca regele si nu regele poporul, dandu-si viata pentru el. Din aceasta cauza,Dumnezeu a dat imparatia in mainile altuia.
Ultima editare efectuata de catre nicu in Dum Dec 30, 2012 2:35 pm, editata de 1 ori
nicu- Mesaje : 361
Data de înscriere : 11/09/2009
Varsta : 44
Re: TESTAMENTUL POLITIC AL MAREªALULUI ION ANTONESCU
Astazi, Dumnezeu hotareste un nou potop sau mai bine zis, un botez. Este vorba despre botezul mortii sau cupa pe care Dumnezeu o da Romaniei s-o bea.
”Am un botez cu care trebuie sa fiu botezat si cat de apasat sunt pana este indeplinit!” (Luca 12:50)
Romania poarta stigmatele lui Cristos, ea are un botez prin care trebuie sa treaca, acesta este un botez al mortii. Daca cineva nu va primi acest botez al romaniei sau nu se naste din nou in numele acesta, acela nu va mai intra in imparatia lui Dumnezeu. Acest botez, inplica din partea tuturor romanilor, de-a nu ne impotrivi dupa cum nici Cristos nu s-a impotrivit ci a fost ca un miel pe care il duci la taiere.
Beti aceasta cupa din partea lui Dumnezeu, primiti acest botez al mortii prin care a trecut si Cristos si veti vedea nefilimii(impostorii,alogenii, zgura, pleava) iesind dintre voi, dezicanduse de voi. Primiti ranile lui Cristos.
Romania va trece prin valea umbrei mortii cum zice biblia, de aceea avem nevoie sa ne intoarcem la ce-i al nostru, la sangele martirilor si eroilor nostri care nu ne vor lasa sa cadem in apostazie, sa ne dezicem de Romania. Acesta este pastele(trecere) nostru al Romanilor.
''Sa va tineti de juramantul dat mie(juramant/legamant sfintit prin sangele lor), caci singura, statornicia noastra in credinta data, si pe mine si pe toata Romanimea o poate mantuii.’’- HOREA
Ultima editare efectuata de catre nicu in Dum Dec 30, 2012 2:40 pm, editata de 1 ori
nicu- Mesaje : 361
Data de înscriere : 11/09/2009
Varsta : 44
Re: TESTAMENTUL POLITIC AL MAREªALULUI ION ANTONESCU
El este Fiul Patriei, El si Patria(Tatal) una sunt. Patria devenise trup, a venit la ai sai si ai sai nu nu l-au primit, dar tuturor celor care l-au primit le-a dat dreptul sa fie numiti Fii Patriei si frate al lui. Maresalul, la fel ca si bravii nostrii eroi si martiri din istoria noastra, ei sunt oglindire a lui Hristos, o cheie spre al intelege/cunoaste pe Hristos. Ei sunt tutore spre Hristos.
Cei rai nu vor intelege niciodata, Dumnezeu ii tine legati, cocosati si vor muri in pacatele lor.
Cei rai nu vor intelege niciodata, Dumnezeu ii tine legati, cocosati si vor muri in pacatele lor.
nicu- Mesaje : 361
Data de înscriere : 11/09/2009
Varsta : 44
Re: TESTAMENTUL POLITIC AL MAREªALULUI ION ANTONESCU
Hristos a fost oglindit prin Maresalul Ion Antonescu. El a venit la ai sai si ai sai nu l-au primit ci i-au indragit pe straini in paguba Fiului Patriei care El si Patria una erau/sunt.
El a venit ca sa dovedeasca Romania(cetatea) vinovata in ce priveste PACATUL, DREPTATEA si JUDECATA.
In ce priveste PACATUL: fiindca n-au crezut in El, macar ca El si Patria una erau. Si cu toate astea El a murit in afara zidurilor cetatii, ca si apatrid, blestemat.
In ce priveste DREPTATEA: fiindca El a plecat si nu se va mai intoarce(Leea a incetat sa nasca), lasandu-ne astfel prada amantilor(strainilor) pe care i-am indragit.
In ce priveste JUDECATA: fiindca printul lumii acesteia(cu referire la regele Mihai) este dovedit ca un oportunist, un pastor rau care atunci cand vede lupul, lasa oile si fuge. Este judecat ca unul care nu merita sa primeasca stapanirea fiindca este lipsit de spirit de sacrificiu, prin urmare nu este "un om dupa inima lui Dumnezeu" care nu cere sa i se slujeasca ci ca El sa slujeasca si sa-si dea viata pentru multi.
"ªi când va veni El, va dovedi lumea vinovatã în ce priveºte pãcatul, neprihãnirea ºi judecata.
În ce priveºte pãcatul: fiindcã ei nu cred în Mine;
în ce priveºte neprihãnirea: fiindcã Mã duc la Tatãl, ºi nu Mã veþi mai vedea;
în ce priveºte judecata: fiindcã stãpânitorul lumii acesteia este judecat."
(Ioan 16:8-11)
El a venit ca sa dovedeasca Romania(cetatea) vinovata in ce priveste PACATUL, DREPTATEA si JUDECATA.
In ce priveste PACATUL: fiindca n-au crezut in El, macar ca El si Patria una erau. Si cu toate astea El a murit in afara zidurilor cetatii, ca si apatrid, blestemat.
In ce priveste DREPTATEA: fiindca El a plecat si nu se va mai intoarce(Leea a incetat sa nasca), lasandu-ne astfel prada amantilor(strainilor) pe care i-am indragit.
In ce priveste JUDECATA: fiindca printul lumii acesteia(cu referire la regele Mihai) este dovedit ca un oportunist, un pastor rau care atunci cand vede lupul, lasa oile si fuge. Este judecat ca unul care nu merita sa primeasca stapanirea fiindca este lipsit de spirit de sacrificiu, prin urmare nu este "un om dupa inima lui Dumnezeu" care nu cere sa i se slujeasca ci ca El sa slujeasca si sa-si dea viata pentru multi.
"ªi când va veni El, va dovedi lumea vinovatã în ce priveºte pãcatul, neprihãnirea ºi judecata.
În ce priveºte pãcatul: fiindcã ei nu cred în Mine;
în ce priveºte neprihãnirea: fiindcã Mã duc la Tatãl, ºi nu Mã veþi mai vedea;
în ce priveºte judecata: fiindcã stãpânitorul lumii acesteia este judecat."
(Ioan 16:8-11)
nicu- Mesaje : 361
Data de înscriere : 11/09/2009
Varsta : 44
:: Mai mult... :: Discuþii libere
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum